POWIERZ NAM swoje mieszkanie w zarządzanie:

Zwiększymy Twoje przychody
skracamy okres pustostanów, szczegółowo rozliczamy najemców

Zwiększymy bezpieczeństwo najmu
prowadzimy selekcję najemców, monitorujemy płatności

Oszczędzimy czas i zapewnimy spokój
reagujemy na nagłe problemy i bieżące zgłoszenia od najemców 

Zarządzanie najmem

Zarządzanie najmem to nowa w Polsce usługa, która istnieje od dawna na rynkach zachodnich. MZURI świadczy kompleksową usługę, w ramach której oferujemy m.in.:

              Przejęcie i przygotowanie mieszkania do najmu
 

 

 

 

 

Doradzamy naszym klientom jak przygotować mieszkanie do najmu, tzn. czy konieczne jest
          odświeżenie, doposażenie mieszkania lub może usunięcie części mebli

Robimy drobiazgową inwentaryzację, przygotowujemy opis mieszkania do ogłoszeń, robimy zdjęcia
Kontaktujemy się z dostawcami mediów i administracją, aby przygotować się do rozliczania

              Wyszukiwanie najemców i ich selekcja
   

Dzięki dużej skali możemy prowadzić wiele działań związanych z poszukiwaniem najemców,
          np. współpracujemy z firmami, które wynajmują mieszkania dla pracowników w różnych miastach

Każdego najemcę, z którym podpisujemy umowę poddajemy weryfikacji, gdyż zależy nam na tym, by
          Twoje mieszkanie nie trafiło w ręce nieodpowiednich osób

              Monitorowanie płatności oraz stanu mieszkania
    Przez cały okres umowy najmu monitorujemy płatności dokonywane przez najemców
Jeśli najemca nie płaci, błyskawicznie reagujemy. Działanie według naszych procedur zapewnia szybkie
          i skuteczne rozwiązanie problemu

Dokonujemy wszystkich płatności za media oraz opłaty administracyjne
Sprawdzamy stan lokali w czasie trwania umowy najmu
       
   

        Reagowanie na zgłoszenia najemców

Najemcy kontaktują się wyłącznie z MZURI i nie niepokoją właścicieli wieczorami, w nocy   
         
lub w czasie urlopu
W razie istotnych spraw zgłaszanych przez najemców jesteśmy dostępni w trybie 24/7

              Naprawy i remonty
     Reagujemy w trybie 24/7 na nagłe awarie w mieszkaniu i koordynujemy ich usunięcie
Zajmujemy się organizacją wykończenia, remontów i doposażenia lokali naszych Klientów
Doradzamy w jaki sposób inwestować w remont lub wykończenie mieszkania, tak aby uzyskać
           najlepszy zwrot z najmu

Współpracujemy ze sprawdzonymi specjalistami

 

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

 

Czym Mzuri różni się od biura pośrednictwa nieruchomości?

Mzuri zajmuje się kompleksowym zarządzaniem nieruchomościami na wynajem. Naszym celem jest całkowite odciążenie Właściciela od wszelkich trosk związanych z opieką nad mieszkaniem na wynajem. Nasze usługi, w przeciwieństwie do usług biur pośrednictwa, nie ograniczają się jedynie do znalezienia najemcy- wykonujemy szereg czynności związanych z przygotowaniem mieszkania do najmu oraz z obsługą najemcy i mieszkania w trakcie najmu. Główna różnica polega więc na tym, że biura pośrednictwa skupiają się na pojedynczej transakcji, za którą inkasują prowizję i dalsza opieka nad mieszkaniem nie wchodzi w zakres ich usług; my natomiast budujemy z naszymi Klientami wieloletnie relacje, a celem naszych działań jest zapewnienie stabilnych przychodów z najmu oraz spokoju ducha Właściciela.

 

Jak długie jest wasze doświadczenie w najmie?

Pierwszym mieszkaniem na wynajem zaczęliśmy  opiekować się w 1998 roku. Od tego czasu zaufało nam wielu Właścicieli mieszkań i w tym momencie zarządzamy 2400 mieszkań! Oznacza to, że co miesiąc zdobywamy 2400 „mieszkaniomiesięcy” doświadczenia w najmie (czyli ponad 100”mieszkaniolat”!). W sumie mamy już ponad 5000 „mieszkaniolat” doświadczenia- to tak jakbyśmy jednym mieszkaniem zarządzali już XI wieków przed naszą erą! Jesteśmy jedyną firmą zarządzającą nieruchomościami na wynajem w Polsce, która może się poszczycić aż tak dużym doświadczeniem!

 

W jaki sposób można ocenić potencjał mieszkania?

Na potencjał mieszkania składa się wiele czynników takich jak np. jego wielkość, rozkład czy lokalizacja. Jesteśmy przekonani, że niemal każde mieszkanie można wynająć, kluczowe jednak jest takie ustalenie ceny najmu, aby oferta szybko znalazła długoterminowych najemców, a okres pustostanu był bliski zera. Służymy naszą wiedzą zdobytą w trakcie wielu lat zarządzania mieszkaniami na wynajem i chętnie doradzamy jak sprawić, by nieruchomość była atrakcyjna dla potencjalnych najemców. Pomagamy również oszacować realną cenę najmu, która pozwoli osiągnąć jak najwyższy przychód przy jak najkrótszym okresie pustostanu. Dla każdego lokalu przejmowanego w zarządzanie wykonujemy ocenę gotowości mieszkania do wynajmu, aby potwierdzić czy spełnia ono standardy pod względem bezpieczeństwa, czystości i funkcjonalności (w koniecznych przypadkach rekomendujemy przeprowadzenie niezbędnych zmian w lokalu).

 

Jak Mzuri ogłasza nieruchomości?

W okresie pustostanu, a nawet jeszcze przed wyprowadzką poprzedniego najemcy, zespół pracowników Mzuri dokłada wszelkich starań, aby mieszkanie zostało jak najszybciej wynajęte. Dostosowujemy metody poszukiwania najemcy do profilu potencjalnego najemcy. Oznacza to, że wszystkie mieszkania ogłaszamy za pośrednictwem Internetu- na portalach bezpłatnych oraz płatnych (wliczone w cenę usługi). Często wychodzimy poza te ramy np. jeżeli w mieszkaniu mają zamieszkać studenci, wtedy przygotowujemy plakaty ze zrywkami oraz ulotki, które rozwieszamy i rozdajemy w pobliżu uczelni; natomiast jeżeli mieszkanie charakteryzuje się bardzo wysokim standardem- przygotowujemy dedykowaną prezentację i wysyłamy ją do firm, które poszukują mieszkań dla swoich pracowników.

 

Jak Mzuri radzi sobie z najemcami, którzy nie płacą w ustalonym terminie?

Przede wszystkim staramy się działać prewencyjnie i nie dopuścić do sytuacji, aby najemca zalegał z czynszem za najem mieszkania. Szczegółowo weryfikujemy potencjalnych najemców np. wymagamy przedstawienia zaświadczenia dotyczącego zatrudnienia i zarobków, w wybranych przypadkach sprawdzamy referencje z poprzednich najmów- wierzymy, że prewencja jest najlepszą formą dbania o interesy naszych Klientów. Jeżeli pomimo tego zdarzą się opóźnienia w opłatach, natychmiast (już następnego dnia po upływie terminu wpłaty!) zaczyna reagować dział windykacji Mzuri, który monituje najemców (smsy, e-maile, oraz spotkania z najemcą). Bieżąca kontrola jest na tyle skuteczna, że przy zarządzaniu 2400 mieszkaniami, nigdy nie założyliśmy sprawy w sądzie żadnemu najemcy, a zobowiązania są przez najemców regulowane najpóźniej w przeciągu miesiąca. Podkreślamy jednak, że firma działa w granicach prawa i nigdy nie dopuszczamy się nieetycznych zachowań wobec najemców.

 

Co się dzieje z moim mieszkaniem w okresie pustostanu?

Właściciele powierzając nam mieszkanie pod opiekę oczekują aktywnych działań oraz regularnych informacji o bieżącej sytuacji. W okresie pustostanu informujemy Właścicieli w cotygodniowych raportach o podjętych przez nas działaniach mających na celu jak najszybsze znalezienie najemcy np. wykonanie nowych zdjęć lokalu, zmianach w ustawieniu mebli, wdrożenie dodatkowej metody dotarcia do potencjalnego najemcy. Przekazujemy również naszym Klientom cykliczną informację dot. ilości telefonicznych zapytań, odbytych wizyt i prezentacji lokalu oraz opinie potencjalnych najemców. Na podstawie tych danych Specjaliści ds. Najmu analizują przyczyny ograniczonego zainteresowania mieszkaniem oraz sugerują dodatkowe możliwe działania zaradcze.

 

Czym zajmuje się Mzuri gdy mieszkanie jest wynajęte?

Gdy mieszkanie jest wynajęte monitorujemy wpłaty od najemców i rozliczamy się w imieniu Właściciela z dostawcami mediów i administracją. W przypadkach opóźnień wdrażamy procesy windykacyjne. Regularnie sprawdzamy stan lokalu wykonując przeglądy okresowe przynajmniej dwa razy do roku (w przypadku mieszkań wynajmowanych „na pokoje” przeglądy stanu mieszkania są wykonywane min. co 2 miesiące). Na bieżąco reagujemy na wszystkie zgłoszenia od najemców i nadzorujemy bieżące naprawy. Z wyprzedzeniem minimum jednego miesiąca weryfikujemy zamiary obecnego najemcy względem przedłużenia umowy najmu i odpowiednio wcześnie zaczynamy poszukiwania nowego najemcy.

 

Jaką mam kontrolę nad mieszkaniem powierzonym Mzuri pod opiekę?

Właściciel sprawuje pełną kontrolę poza-operacyjną. To jego nazwisko widnieje w Księdze Wieczystej jako Właściciela oraz w umowach najmu jako Wynajmującego. Wspólnie z Właścicielem w Karcie Przejęcia Lokalu (załącznik do umowy) ustalamy m.in. widełki ceny najmu, w ramach których możemy się poruszać, specjalne życzenia np. zakaz wprowadzenia do mieszkania psów i kotów oraz określenie czy Właściciel wyraża zgodę na wynajem lokalu na biuro. Bez wiedzy i zgody Właściciela nie doposażamy mieszkania, ani nie dokonujemy żadnych napraw, które wymagałyby finansowania po stronie Właściciela.

 

Kim jest typowy Klient Mzuri?

Każdego Właściciela traktujemy na równi i rozumiemy, że traktuje przekazywane nam mieszkanie jako ważne źródło przychodu. Zaufało nam już ponad 1450 Właścicieli nieruchomości: zarówno osoby, które przekazują nam mieszkanie, w którym kiedyś sami mieszkali, jak i Inwestorów z portfelem kilkudziesięciu mieszkań. Nie faworyzujemy żadnej z tych grup i do każdego mieszkania podchodzimy w indywidualny sposób- tak jak byśmy zajmowali się naszym własnym mieszkaniem na wynajem. Zawsze reprezentujemy interes Właściciela lokalu, a równocześnie staramy się w sposób zgodny z Kodeksem Etyki Mzuri traktować najemców.